Vindecarea de Abuzul Satanic Ritualic și de tulburarea de personalitate multiplă, numită acum tulburare de identitate disociativă

de Dr. Arlin Epperson

Dr. Arlin Epperson

Dr. Arlin Epperson

Cărțile despre eliberare și/sau vindecare interioară care abordează Abuzul Satanic Ritualic și tulburarea de personalitate multiplă sunt rare. Deși solicitanții de ajutor care au aceste probleme s-ar putea să nu fie prea obișnuiți, este nevoie ca lucrătorii din lucrarea de eliberare și vindecare interioară să fie capabili să-i recunoască pe cei care au fost expuși la Abuzul Satanic Ritualic și, drept rezultat, este posibil să sufere de tulburare de personalitate multiplă. Cei mai mulți solicitanți nu vor dezvălui că suferă din cauza Abuzului Satanic Ritualic și s-ar putea să nu realizeze că suferă de tulburare de personalitate multiplă. Scopul secțiunii de față este să-i facă pe lucrătorii creștini mai conștienți de simptomele Abuzului Satanic Ritualic și de alți indicatori ai acestuia și capabili să slujească victimelor, dacă au abilitățile și experiența necesare, sau să le trimită la consilieri creștini calificați care pot le ajuta.

Ce este Abuzul Satanic Ritualic?

Abuzul Satanic Ritualic constă în toate actele abuzive emoționale, fizice și sexuale care au loc în timpul închinării satanice și a ritualurilor satanice. Mare parte din închinarea satanică constă în activități și experiențe care batjocoresc principalele valori creștine, precum: ceremonii care batjocoresc moartea lui Isus pe cruce, liturghia neagră, un trup gol reprezentând-o pe Maria, mama lui Isus, materie fecală care ia locul pâinii și sângelui (în mod ideal, sânge uman) și urină care ia locul vinului și apei. Orgii sexuale, violență, durere, tortură, sacrificii animale și umane sunt toate parte a unei astfel de închinări. Satanismul este creștinism pe dos. Dragostea lui Isus este batjocorită de neîncrederea plină de ură a lui Satan.

Pentru copii cea mai mare expunere la Abuzul Satanic Ritualic începe când sunt la vârsta de 3-5 ani. Nu este scopul acestui material să descrie în detaliu ce se întâmplă în timpul unei asemenea închinări. Totuși, este important să cunoaștem domeniile generale obișnuite în Abuzul Satanic Ritualic (dintr-un studiu făcut de Margaret Smith, Abuzul ritualic, p. 10).

  • Abuzați sexual de adulți – 94%
  • Fotografiați nud – 8%
  • Drogați în timpul abuzului – 59%
  • Multilarea sau omorârea animalelor/oamenilor – 58%
  • Reduși la tăcere prin amenințări de a face rău familiei – 64%
  • Folosirea de robe, lumânări și/sau cuțite – 48%

Pentru copiii abuzați din centrele de zi, procentajele au fost efectiv de 100% pentru fiecare victimă. Există descrieri grafice ale acestor experiențe în cărțile enumerate la sfârșitul secțiunii. Este de ajuns să spunem că copiii sunt torturați de părinți, obligați să facă sacrificii animale sau umane, sunt folosiți ca obiecte în orgiile sexuale și amenințați cu tortura sau moartea dacă spun cuiva.

Tulburarea de identitate disociativă, numită anterior tulburare de personalitate multiplă

Există două moduri în care natura face față experiențelor care sunt prea intolerabile din punct de vedere fizic, mental și emoțional. Când copiii sunt expuși la o suferință extremă, mintea lor încearcă să o oprească. Când mintea are succes, prin amnezie traumatică copiii sunt capabili să uite complet abuzul și durerea cauzate. Când mintea nu are succes, ei dezvoltă alte personalități sau alteri, într-un proces numit disociere.

Disocierea este modalitatea naturii de a proteja copiii (și adulții) care au experimentat o traumă severă și/sau Abuzul Satanic Ritualic și de a le permite să supraviețuiască psihologic creează „alteri”, termenul tehnic pentru o altă personalitate. Unii cred că acesta este un dar dat de Dumnezeu, care le oferă copiilor posibilitatea să supraviețuiască experiențelor emoționale intolerabile. Pot să fie câțiva alteri sau câteva zeci. Alterii sunt părți ale adevăratei personalități a persoanei, care este nevoie să fie puse din nou la un loc. Aceste „fragmente” nu sunt entități separate, ci sunt toate părți ale întregii persoane, care este nevoie să fie integrate. Ceea ce necesită de obicei multe sesiuni și un timp considerabil.

Cei mai mulți dintre cei care suferă din cauza Abuzului Satanic Ritualic/de tulburare de personalitate multiplă vor dezvălui asta unui consilier cu mare reticență sau nu-i voi dezvălui deloc. Este posibil să nu-și amintească nimic despre experiențele Abuzului Satanic Ritualic și probabil că nu știu că au tulburare de identitate disociativă. Pentru victimele Abuzului Satanic Ritualic dragostea înseamnă trădare. Le va fi extrem de dificil să accepte că îți pasă; ai de-a face cu o situație delicată de viață și de moarte. Un psihoterapeut creștin care crede în vindecarea interioară și în rugăciunea de eliberare este persoana ideală care să ajute victimele Abuzului Satanic Ritualic. Dacă un asemenea psihoterapeut nu este disponibil, un psiholog necreștin reputat este mai probabil să fie de ajutor decât un lucrător creștin care practică eliberarea/vindecarea interioară, dar este neexperimentat în acest gen de lucruri.

Dacă suspectezi că un solicitant de ajutor a fost expus la Abuzul Satanic Ritualic sau are tulburare de identitate disociativă, ascultă-l cu compasiune. Se va aștepta să nu-l crezi. Puțini o fac, uneori nici părinții lor nu-i cred. Fii răbdător, supraviețuitorul probabil nu-și va aminti tot ce s-a întâmplat și ar putea să pară confuz. Va fi dificil să creadă că, în slujirea ta, ești cu adevărat preocupat de bunăstarea sa.

Când alterii apar pentru prima dată și au nume de demoni, unii lucrători creștini neexperimentați pot să creadă că sunt spirite rele și încearcă să-i scoată. Probabil că acesta este cel mai rău tip de slujire. Alterii au diferențe semnificative față de demoni. Listele de mai jos îi ajută pe lucrătorii creștini să cunoască diferențele și să-i identifice pe cei pe care îi suspectează că ar putea fi victime ale Abuzului Satanic Ritualic și care, drept rezultat, ar putea avea tulburare de identitate disociativă.

Simptome și alți indicatori ai abuzului ritualic (Daniel Ruder, Rupând ciclul Abuzului Satanic Ritualic, p. 65-75, de Holy Hector)

  • Tulburări ale somnului: insomnie, teama de a adormi, inabilitatea de a rămâne adormit, trezirea regulată la anumite momente din noapte, coșmaruri, terori ale nopții
  • Toleranță ridicată la durere, naștere de copii fără durere, lipsa conștienței în autorănire
  • Atacuri/epilepsie, cu sau fără dovezi organice
  • Malfuncțiuni ale rinichilor
  • Malfuncțiuni ale glandei suprarenale
  • Tulburări ale tractului digestiv
  • Probleme genito-urinare
  • Infecții cronice ale vezicii urinare/rinichilor
  • Dureri de cap/migrene
  • Astm
  • Supragreutate
  • Maladii și simptome ginecologice:

o Cicatrici vaginale/penile/rectale

o  Scurgeri vaginale frecvente, persistente

o  Infecții/boli ale tractului urinar

o  Boli cu transmitere sexuală

o  Uterul este sterilizat/cu cicatrici/absent

  • Cicatrici neobișnuite (ca formă, locație, design) în diferite locuri pe corp
  • Reacții exagerate la anumiți stimuli olfactivi: miros de sânge, urină/fecale, alcool, formaldehidă, păr ars, fum de la foc, tămâie
  • Durere/amorțire/paralizie psihică semnificativă în diferite părți ale corpului
  • Răspunsuri de teamă exagerate la zgomote puternice, la surprize
  • Zborul este cu ușurință un declanșator sau are sindromul zborului
  • Hiper-vigilență
  • Atacuri de panică
  • Alergii
  • Degete lipsă (de la mână, de la picior)
  • Durere cronică

Indicatori de comportament la supraviețuitorii abuzului ritalic

  • Caută orice formă de durere, să se taie etc.
  • Aversiune notabilă față de apă (preferă cola, apa gazoasă, suc)
  • Fluctuație extremă în comportament și abilități
  • Comportament de automutilare/autodistructiv:

o  Tăierea pielii

o  Arderea pielii

o  Autolovirea cu pumnii/obiecte

o  Lovirea capului

o  Au o istorie de a conduce vehicule cu viteze mari sau în mod periculos

o  Autoplasarea în locații periculoase din punct de vedere fizic

o  Căută relații abuzive din punct de vedere fizic

  • Arta/poezia are temele morții, durerii, ocultismului
  • Suicidalitatea:

o O istorie îndelungată de tentative de sinucidere

o Gândire obsesivă la sinucidere sau la plănuirea sinuciderii

  • Vorbirea în limbi necunoscute
  • Dependența chimică

o Alcool

o Alte droguri, ilegale sau cu prescripție

  • Tulburări de alimentație

o Anorexie

o Bulimie

o Bulimarexie

o Consumul compulsiv de mâncare

  • Variații extreme ale stărilor sufletești
  • Vorbirea cu voci diferite – schimbări extreme în intonație
  • Desene sau mâzgălituri cu simboluri oculte/satanice
  • Persoana este adesea fascinată sau atrasă de aspectul:

o Supranaturalului

o Paranormalului

o Fenomenelor psihice

  • Multiple spitalizări psihiatrice cu alinare minimă a simptomelor
  • Perioade de amnezie/stări de fugă (o condiție patologică: cineva este aparent conștient de acțiunile sale, dar nu-și amintește de ele după ce revine la starea normală)
  • Persoana este cu ușurință indusă în starea de transă
  • Teama de a fi fotografiat/înregistrat video
  • „Concediază” sau schimbă terapeuții frecvent
  • Evită contactul fizic sau îl caută
  • Disfuncții sexuale:

o Hipersexualitatea

o Perversiunea sexuală

o Zoofilia

o Sadomasochismul

o Frigiditatea

  • Plâns sau râs frecvent, fără explicație
  • Comportament regresiv frecvent
  • Răspunsuri negative puternice la anumite sărbători
  • Teama de aniversarea proprie
  • Spălarea compusivă a corpului/părții genitale
  • Sentiment de panică atunci când devine focusului atenției cuiva
  • Udarea patului (în copilărie sau ca adult)
  • Reacție puternică la cercuri, chiar disconfort când stă așezat într-un grup în formă de cerc
Indicatori psihologici ai abuzului ritualic
  • Teama de a vorbi cu un terapeut, cu persoane aflate în poziții de autoritate
  • Reacție extremă la animalele omorâte pe autostrăzi
  • Diagnosticări frecvente:

o Tulburare de personalitate multiplă

o Tulburare disociativă

o Schizofrenie paranoidă

o Tulburare de personalitate borderline

o Depresie/maniac, bipolar

o Tulburare psihică/tulburări adictive

o Tulburare de depersonalizare

o Amnezie psihogenică

o Fuga psihogenică

o Tulburare de stres postraumatic

  • Etichetat frecvent în copilărie ca „bolnav prefăcut”, „mincinos”, „ipohondru”, „plin de fantezie”
  • Obsesie/repulsie față de ocult:

o Atras sau simte repulsie față de teme, cărți, artă, concepte oculte

  • Gust imaginar de sânge în gură
  • Claustrofobie extremă
  • Sentiment atotpătrunzător de condamnare sânjenitoare
  • Convins că este „posedat” de rău
  • Convingerea că este controlat de ceva/cineva din afara sa
  • Prieteni/tovarăși de joacă imaginari în copilărie sau ca adult
  • Pierderea inexplicabilă de timp – ore, zile sau mai mult
  • Paranoia intensă/vise intense cu familia sa ca fiind rănită/omorâtă
  • Halucinații auditive/vizuale
  • Sentiment de suprarealism, nerealitate
  • Sentimentul că i-ar putea aparține lui Satan
  • Gândire în alb și negru
  • Sentimentul de a fi „mort”
  • Dispreț/furie față de Dumnezeu, Isus Hristos, creștinism
  • Stiluri diferite de a scrie de mână
  • Probleme exagerate cu încrederea
  • Reacții emoționale apatice sau trunchiate
  • Susține că este „bântuit”, că vede spirite
  • Are în posesie anumite obiecte, fără să-și explice cum (îmbrăcăminte, cărți, bujuterii, jucării etc.)
  • Folosește mai degrabă „noi” decât „eu”, când se referă la sine
  • Temeri/fobii neobișnuite
  • Neagă comportamentul său, observat de alții
  • Trece brusc la un comportament neobișnuit
  • Simptome de schimbare, ipohondrii
  • Numeroase diagnostice primite
  • Aude voci/melodii fredonate înăuntrul sau în afara corpului său, vocile adesea insistă/cer automutilarea sau sinuciderea sa
  • Convingerea că este țicnit
  • Convingerea că este întotdeauna privit sau urmărit
  • Depresia
  • Sentimentul general de teroare
  • Lacrimi reprimate sau țipete reprimate
  • Teama continuă de abandon
  • Convingerea că va fi instituționalizat pentru tot restul vieții
Obsesii/repulsii ale supraviețuitorilor abuzului ritualic
  • Moartea
  • Oameni morți/animale moarte
  • Costume/măști
  • Focul
  • Filmele/cărțile violente, sângeroase
  • Mutilarea (sa, a altora)
  • Telefonul
  • Anumite culori (roșu, alb, negru)
  • Carnea crudă
  • Sângele
  • Fecalele/urina
  • Satan/demonii
  • Cuțitele, lamele, obiectele ascuțite
  • Menstruația
  • Zoofilia
  • Pornografia
  • Tărâmul supranatural
  • Temele oculte
Posibile temeri și fobii ale supraviețuitorilor abuzului ritualic
  • Simboluri/artefacte creștine:

o Cruci

o Biblii

o Altare

o Robe

o Potire

  • Biserici
  • Persoane aflate în poziții de autoritate:

o Avocați

o Personal juridic

o Medici

o Judecători

o Profesori

o Terapeuți

  • Încarcerare/întemnițare/izolare la carceră
  • Spitale
  • Îngrijire medicală
  • Orice tip de operație
  • Oase
  • Ace
  • Fecale/urină
  • Anumite simboluri/designuri (adesea oculte)
  • Sicrie, cufere, cutii, cuști
  • Cimitire
  • Frânghii, lanțuri, fire metalice
  • Apă
  • Carne crudă
  • Copii mici care plâng
  • Sarcină
  • Gropi/găuri
  • Anumite configurări de litere/numere
  • Anumite animale:

o Capre

o Vaci

o Porci

o Iepuri

o Pisici

o Câini

o Păsări

o Șobolani

o Șerpi

o Păianjeni

  • Echipament de fotografiere/video
  • Fotografierea sa
  • Stimuli electrici
  • Hipnoză, tehnici de relaxare
  • Oglinzi
  • Primire de e-mail-uri, apeluri telefonice
  • Anumite culori (roșu, negru, alb)
Slujirea victimelor Abuzului Satanic Ritualic

Dacă lucrătorul creștin este sigur că nu există „alteri”, a-i cere solicitantului de ajutor să repete următoarele poate fi de ajutor, ca parte a misiunii de vindecare interioară.

Renunțări speciale la implicarea în ritualul satanic (din Câștigarea războiului spiritual de Neil Anderson, p. 22-23)

  • Renunț la orice semnătură cu numele meu pe care i-am dat-o lui Satan și la orice angajament semnat în numele meu pentru Satan.
  • Renunț la orice ceremonie în care am fost căsătorit(ă) cu Satan.
  • Renunț la toate legămintele pe care le-am făcut cu Satan.
  • Renunț la toate datoriile satanice pentru viața mea, inclusiv obligații, căsătorie și copii.
  • Renunț la toate spiritele călăuzitoare care mi-au fost desemnate.
  • Renunț la fiecare circumstanță când mi-am dat sângele în slujba lui Satan.
  • Renunț la fiecare circumstanță când am mâncat carne crudă sau am băut sânge pentru închinarea satanică.
  • Renunț la orice protector și la toți protectorii și la părinții sataniști care mi-au fost desemnați.
  • Renunț la orice botez în sânge și urină prin care am fost identificat cu Satan.
  • Renunț la orice sacrificiu și la toate sacrificiile care au fost făcute în numele meu, prin care Satan ar putea pretinde stăpânire asupra mea.
Anunțuri pentru Împărăția Luminii
  • Anunț că numele meu este scris acum în Cartea Vieții Mielului.
  • Anunț că sunt mireasa lui Hristos.
  • Anunț că sunt părtaș la noul legământ cu Hristos.
  • Anunț și mă dedic pe mine însumi să cunosc și să fac numai voia lui Dumnezeu și să accept numai călăuzirea Lui.
  • Anunț și accept numai conducerea Duhului Sfânt.
  • Mă încred numai în sângele vărsat de Domnul meu Isus Hristos.
  • Prin credință, mănânc numai carnea și beau numai sângele lui Isus, în sfânta împărtășanie/cina Domnului.
  • Anunț că Dumnezeu este Tatăl meu, iar Duhul Sfânt este Păzitorul meu prin care sunt sigilat.
  • Anunț că am fost botezat în Hristos Isus și identitatea mea este acum în Hristos.
  • Anunț că numai jertfa lui Hristos are drept asupra mea.
  • Eu Îi aparțin Lui, am fost cumpărat cu sângele Mielului.
Tăierea

În timp ce nu toate victimele Abuzului Satanic Ritualic se taie inevitabil, iar nu toți cei care se taie sunt inevitabil victime ale Abuzului Satanic Ritualic, poate fi de ajutor să includem informații despre acest fenomen recent. Conform lui Sherri Piscopo, care a avut o prezentare pe acest subiect la întâlnirea anuală din 2011 a Societății Internaționale a Lucrătorilor Creștini în Lucrarea de Eliberare, 40% dintre tineri au încercat să se taie în ultimii trei ani. Tăierea este răspândită în toate clasele sociale și, cel mai mult, la adolescenți, dar și la unii adulți. Durerea pare să fie un mod de a le aminti că sunt încă vii și că îi doare. O nouă formă este raderea. Aceasta este raderea pielii până sângerează. Tăierea/raderea este un simptom a altceva care se petrece în viețile lor. Este o formă de sinucidere prin care rămân în viață. Sherri are câteva sugestii bune despre cum să ne ocupăm de cei care se taie.

Sherri Piscopo – întâlnirea anuală din 2011 a Societății Internaționale a Lucrătorilor Creștini în Lucrarea de Eliberare
  • Este o problemă spirituală
  • Include arderi, mușcături, lovirea capului, smulgerea părului
  • Cel mai mult la cei cu vârste între 13-15 ani
  • Un strigăt de ajutor
  • Pentru a da ajutor, formează mai întâi o relație
  • Dragoste și iertare, iubește-i
  • Este un mecanism de a face față
  • Este adictivă
  • Presiunea tovarășilor de aceeași vârstă
  • Nu știu cum să-și elibereze emoțiile
  • Există probleme de sănătate mintală
  • Persoana ascunde tăieturile – rușine, respingere, rănire
  • Nu poți să-i oprești să se taie
  • Te poți duce la ei să le oferi ajutorul
  • Trimite-i la un profesionist
  • Îi împinge la sinucidere
  • Totul din teamă
  • Devine populară – lipsa durerii
  • Tatuarea este o altă formă de tăiere
  • Tăierea poate fi un legământ de sânge
  • Înlocuiește durerea emoțională cu durerea fizică
  • Durerea este un mod de a le aminti că sunt încă vii. Amorțeală și faptul că îi doare. Ceva obișnuit astăzi.
  • Răspândită în toate clasele sociale. Cel mai mult la adolescenți, dar și la unii adulți.
  • Consideră că asta este pentru ei un alt mod de a face față spresului. O formă de eliberare temporară.
  • Raderea, își rad pielea până sângerează
  • Simptom că altceva se întâmplă în viețile lor
  • Este acceptabilă.
  • 40% dintre tinerii noștri au încercat să se taie în ultimii 3 ani.
  • O formă de sinucidere în timp ce rămân în viață
Cum ne purtăm cu cei care se taie
  • Nu-i judeca, nu te panica.
  • Lasă-i să vorbească.
  • Folosește întrebări.
  • Cum va afecta faptul că te tai relația ta cu Dumnezeu?
  • Nu ignora, nega sau minimaliza tăierea.
  • Primește ajutor de la consilieri creștini profesioniști.
  • Semnează o declarație de renunțare că consilierii și personalul pastoral pot avea un dialog.
  • Mergi la rădăcina tăierii.
  • De obicei este o chestiune legată de felul în care au fost crescuți de tată și de mamă.
  • Să mergem la probleme, ca să putem scăpa de comportament.
  • Arată-i multă dragoste, bucurie, încredere.
  • Conectează-te cu cei care se taie.
  • Monitorizarea ia naștere din relație.
  • Pune-i să scrie într-un jurnal ce aud de la Dumnezeu și ce simt.
  • Prin metoda scrierii gândurilor are loc o mare vindecare.
  • Nu te teme să lucrezi cu medicii. Medicii nu sunt răi. Nu le spune să renunțe la medicația psihiatrică.
  • Consilierea și scoaterea demonilor sunt amândouă necesare.
Tulburările de alimentație
  • Sunt acceptabile.
  • Complexe, dificil de tratat.
  • Îmbuibarea
  • Cel mai mult la fete, băieții reprezintă 5%
  • Capricii foarte nesănătoase
  • Depresie
  • Vindecarea interioară și eliberarea sunt un tratament.
  • Iubește-i mult.
  • Trebuie să vrei asta.
  • Ei simt că sunt în control.
  • Părinții lor nu sunt niciodată satisfăcuți.
Resurse

Neil Anderson, Winning Spiritual Warfare, 1990, ISBN 13: 978-0-89081-868-8

James Friesen, Uncovering the Mystery of MPD, 1997, ISBN 1-56819-062-7

Diane Hawkins, Multiple Identities, 2009, ISBN 978-0-9708073-6-6, Restoration in Christ Ministries

Francis MacNutt, Deliverance from Evil Spirits, 1995, 0-8007-9232-7, Chap 17, pp. 223-235 (cel mai bun material introductiv)

Daniel Ryder, Breaking the Circle of SRA, 1992, 0-89638-258-3 (o carte excelentă scrisă de un consilier creștin)

Margaret Smith, Ritual Abuse, what it is, why it happens, how to help, 1993, 0-06-250214-X (informații amănunțite despre Abuzul Satanic Ritualic și tulburarea de personalitate multiplă)

Următoarele asociații se focusează pe traumă și disociere: www.sidran.org, www.issd.org.

[Healing from Satanic Ritual Abuse (SRA) and Multiple Personality Disorder (MPD) now called Dissociative Identity Disorder (DID). Extras din Dr. Arlin Epperson, Healing of the Spirit, A Practical Manual for Deliverance and Inner Healing. Copyright © Healing of the Spirit Ministries. Pentru articolul în engleză, clic aici și aici.]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *