Să vorbim deschis despre cum părăseşti Biserica Mormonă

de Bill Schnoebelen

Bill Schnoebelen

Bill Schnoebelen

Nota Bene. Această broşură se bazează aproape în întregime pe lucrarea lui Saints Alive in Jesus şi Ed Decker, din originalul şi inovatorul lor pamfletul EXODUS. Vrem să exprimăm mulţumirile noastre pentru aceasta lui Ed, care a ajutat zeci de mii de SZU să scape din Biserică.

Ne bucurăm pentru marele număr de mormoni care iau în sfârşit poziţia pe care trebuie să o aleagă, între Isus Hristos şi Biserica lui Joseph Smith. Atât de mulţi membri doar au părăsit „Biserica” în tăcere şi s-au dus altundeva, îndurând vizitele „învăţătorilor de casă”, nevrând să le facă probleme celor dragi.

Dar odată ce Isus începe să facă lucrarea specială a Duhului Sfânt în vieţile noastre, vrem să-L proclamăm ca Domn. Ceea ce nu este prea uşor când numele tău se află în registrele unei Biserici care neagă adevărata Lui identitate şi Divinitate, aşa cum face Biserica SZU.

Avem o mişcare în desfăşurare. Tot mai mult foştii mormoni cer ca numele să le fie îndepărtate, şi am văzut mormoni de curând mântuiţi care iau această poziţie aproape imediat ce devin creştini! Atât de multe s-au întâmplat pentru a deschide adevărata Evanghelie mormonilor, şi atât de mulţi au răspuns, încât astfel de proceduri de excomunicare devin o parte activă a chemării unui episcop sau a preşedintelui desemnat.

DE CE SĂ TRECI PRIN LUPTĂ?

Atât de mulţi dintre noi vor doar să lase durerea şi suferinţa în urmă – doar să mergem pe drumul nostru şi să uităm. La urma urmei, ne cunoaştem poziţia cu Domnul nostru. Nu avem nevoie să trecem prin lupta unei proces de excomunicare şi prin toată urîţenia sa. Nu suntem dornici să fim daţi afară public pentru oribilul păcat de a vrea doar să-L slujim pe adevăratul Isus şi de a vrea să mergem la o biserică creştină adevărată. De ce să trecem prin aceasta şi să-i rănim pe membrii de familie care sunt încă în Biserica SZU?

Aceste întrebări, gânduri şi multe altele au fost în mintea şi în inima fiecăruia dintre noi, cei care am „trecut prin luptă”.

Acum vedem motivele de a trece prin ea şi de a vedea rodul. Este vital de necesar să ne separăm de întuneric. Nu ar trebui să permitem ca numele noastre să fie folosite de forţele întunericului pentru a fi numărate printre membrii lor. Imaginea lor pentru Relaţiile Publice arată o biserică în creştere rapidă, plină de oameni fericiţi, activi, care trăiesc plinătatea „evangheliei veşnice”. Ei vorbesc despre multe mii care se grăbesc să intre în Biserică în fiecare an. Nu menţionează miile care ies pe uşa din dos, aproape la fel de repede cum sunt alţii înşelaţi să intre pe uşa din faţă. Dacă nimeni nu este dornic să se ridice şi să strige: „Renunţ!”, aceasta va continua!

În al doilea rând, trebuie să luăm poziţie de grup, pentru ca cei care sunt încă prizonieri în mormonism din cauză că se tem de umilirea publică şi de ostracizare, să fie încurajaţi să spună adevărul din inimile lor, în mod deschis.

În al treilea rând, este timpul să oprim acceptarea „etichetei” care vine cu excomunicarea, şi să cerem acest lucru, cerând dreptul nostru de libertate a religiei, aşa cum este garantat el în Constituţia Statelor Unite. Nu trebuie să acceptăm această formă de umilire dictatorială, dură. Vorbim despre demisie, nu despre excomunicare!

În al patru rând, este timpul ca liderii SZU să realizeze că vor trebui să revizuiască procedurile de acceptare a demisiilor, fără toate rutinele „caricaturii de tribunal”. Sau vor trebui să stea acolo şi să asculte zeci de mii de foşti mormoni spunându-le despre Isus. Dar pentru a o face, vor trebui să admită că societatea lor perfectă este un eşec perfect.

În 1989, Biserica instituise propriul ei răspuns la „exod”. Acum mare parte din acţiunea Bisericii este îndeplinită printr-o „procedură administrativă” şi nu prin excomunicare. Este mai rapid şi îi scapă de nenumărate ore în care ar trebui să aibă de-a face cu foşti mormoni care vibrează de dragostea lui Isus!

Trebuie să recunoaştem că noul proces, care merge ca pe roate, se datorează sângelui, sudorii şi lacrimilor numărului neîntrerupt de foşti mormoni care au îndurat dizgraţia publică de dragul Numelui lui Isus, şi care i-au iubit pe SZU destul, ca să se ridice şi să fie luaţi în considerare! Mulţumim lui Dumnezeu pentru moştenirea lor şi ne rugăm ca ea să continue.

Îţi poţi imagina impactul asupra imaginii de tip Reader’s Digest a Bisericii SZU, dacă mai mult de un milion de persoane demisionează din Biserică? Imaginează-ţi impactul asupra membrilor Bisericii când listele de nume sunt citite atunci când sunt înlăturate, la fiecare întâlnire a preoţiei sau la fiecare întâlnire de împărtăşanie.

OK! CUM IES?

Acum că eşti gata să faci acţiunea necesară, trebuie să decizi ce acţiuni specifice se potrivesc în situaţia ta şi cu personalitatea ta. Nevoile individuale pot fi împărţite în trei mari categorii:

Grupul 1: Ai trecut deja prin destulă durere şi traumă emoţională şi ultimul lucru pe care îl vrei este hărţuirea din partea episcopilor, învăţătorilor de casă, profesorilor vizitatori, preşedinţilor în funcţie, şi chiar a familiei sau prietenilor.

Grupul 2: Ai o mărturie creştină puternică şi o constituţie solidă. Ţi-ar plăcea să faci cunoscute atât eroarea mormonismului, cât şi antidotul biblic, oricui trebuie să te asculte când vorbeşti. Vrei să împărtăşeşti vestea bună despre adevăratul Isus tribunalului SZU.

Grupul 3: Nu numai că simţi că fraţii din preoţie merită să audă adevărul, ci simţi că şi doamnele merită să audă adevărul despre plecarea ta. Pregăteşti o declaraţie pentru a o împărtăşi la întâlnirea Post şi Mărturie, chiar înainte de „procesul” tău formal.

Acum poţi selecta grupul în care te simţi cel mai confortabil şi ne vom întoarce la aceasta peste puţin. Să ne ocupăm de logistica anunţării lor cu privire la intenţiile tale.

FĂCÂND-O BINE DE PRIMA DATĂ

Dacă nu eşti atent, poţi sfârşi în caruselul mormon. Trebuie să dai bisericii o notificare formală. Pentru a o face, trebuie să adresezi o scrisoare cu confirmare de primire individului (indivizilor) în drept.

Dacă ştii numele şi adresa episcopului tău, preşedintelui filialei tale sau preşedintelui în funcţie, minunat! Dacă eşti membru al Preoţiei lui Melhisedec, adresează-ţi scrisoarea preşedintelui în funcţie şi o copie episcopului sau preşedintelui filialei, şi trimite întotdeauna o copie Episcopului Prezident la sediul central al bisericii, 50 East North Temple St., SLC, UT., 84150.

Dacă eşti căsătorit, include-i pe soţia şi copiii tăi în scrisoare şi pune-i să semneze cu tine. Renunţă ca familie. Dacă nu eşti membru al Preoţiei lui Melhisedec, sau dacă o femeie face singură această acţiune, trimite scrisoarea episcopului sau preşedintelui filialei şi trimite copii fiecăruia dintre cei de mai sus. Din nou, întotdeauna renunţă ca familie.

Acum, dacă nu cunoşti numele şi adresele oficialităţilor locale, apelează centrul SZU în funcţie sau cel al cartierului/filialei tale şi spune-le adresa ta, şi întreabă-i numele cartierului/filialei de care aparţii. Apoi cere numele şi adresa episcopului sau preşedintelui în funcţie. Apoi urmează procedura prezentată mai sus. În cel mai rău caz, trimite scrisoarea Profetului sau Episcopului Conducător, dar aşteaptă-te la o întârziere de şase luni înainte ca documentele să te „prindă din urmă”. Apoi Episcopul va bate la uşa ta. Ar fi mult mai bine să reuşeşti să iei iniţiativa pe plan local.

CE AR TREBUI SĂ SPUNĂ SCRISOAREA?

Dacă eşti în Grupul 1 şi nu vrei să mergi la niciun proces sau la nicio întâlnire cu cineva de la Biserică, ar trebui să-ţi faci clară poziţia, şi să faci ca scrisoarea să conţină câteva dintre problemele doctrinale pe care le ai cu Biserica. Următoarele sunt câteva dintre multele argumente care au fost date de alţii (şi ele se aplică la toate cele 3 grupuri):

1. Nu-mi pun viaţa eternă în mâinile niciunui profet din zilele din urmă, nici nu este ea (viaţa eternă) condiţionată de membralitatea mea în vreo biserică sau preoţie. Îmi pun viaţa la piciorul crucii.

2. Nu cred că Joseph Smith a fost un profet al lui Dumnezeu. El dă greş la orice test al unui profet, inclusiv la îndreptarea oamenilor către un alt dumnezeu, rostirea de profeţii false, învăţarea unei doctrine false şi minciuna.

3. Sunt convins că Biserica SZU NU este „Evanghelia Restaurată”. Nu cred că adevărata Evanghelie a părăsit vreodată pământul!

4. Sunt convins că Cartea lui Mormon este un document inventat şi nu de origine divină.

5. Sunt convins că Perla de Mare Preţ (îndeosebi Cartea lui Avraam) este o operă întru totul falsă.

6. Sunt convins că Doctrină şi Legăminte a fost rescrisă, adăugită, şi întregi secţiuni au fost şterse, în asemenea măsură încât să o facă invalidă ca scriptură de orice fel, chiar dacă ar fi adevărat că Dumnezeu i-a spus acele lucruri lui Joseph Smith (ceea ce nu a făcut)!

7. Sunt convins că Biserica SZU a făcut schimbări serioase, substanţiale, tuturor scripturilor sale, ca şi în cea mai mare parte a istoriei Bisericii. Cred că a făcut-o pentru a-i înşela pe membrii săi, pentru a ascunde erorile doctrinale şi pentru a-i proteja pe unii lideri de expunerea eşecurilor lor morale.

8. Sunt convins că aceste schimbări sunt atât de numeroase şi de o asemenea magnitudine încât invalidează autoritatea Bisericii, în orice sens spiritual sau temporal.

9. Sunt convins că preoţia Bisericii SZU nu deţine absolut NICIO autoritate pentru a acţiona în Numele lui Dumnezeu. Originea ei este o minciună, iar puterea ei este puterea preoţiei, iar Satan este stăpânul ei.

10. Sunt convins că dumnezeul ritualului templului SZU este Satan, care îi învaţă doctrina pe Adam şi Eva, şi al cărui şorţ îl poartă fiecare sfânt protector, şi căruia Adam i s-a rugat şi i s-a răspuns, şi căruia i se roagă toţi patronii templului (până în 1990), strigând: „Pay Lay Ale”.

11. Sunt convins că adevăratul Dumnezeu viu nu ne va cere să-L întâlnim la o anumită perdea, purtând lenjerie de corp secretă, şi intonându-I secrete mistice în ureche, ca să fim găsiţi demni să intrăm în prezenţa Lui.

12. Sunt convins că „Legea Progresiei Eterne”, cu descrierea ei nescripturală a naturii lui Dumnezeu, este o urâciune în ochii lui Dumnezeu.

MODEL DE SCRISOARE PENTRU GRUPUL 1

Dragă (oficialul corespunzător),

Prin prezenta vă informez că mă retrag din Biserica Mormonă şi cer ca numele meu, numele soţiei mele şi ale copiilor mei să fie scoase din registrele Bisericii lui Isus Hristos a Sfinţilor din Zilele din Urmă. Această cerere este făcută în mod liber şi cu deplina înţelegere a consecinţelor acestui act, aşa cum se învăţă de către Biserică. Vă informez că fac acest pas prin puterea voinţei mele libere şi sub dreptul la libertatea religiei, aşa cum este garantat el de Constituţia Statelor Unite ale Americii.

Suntem nevoiţi să insistăm ca registrul şi scrisoarea care ne va notifica faptul că numele noastre au fost îndepărtate din registrele Bisericii să arate că SINGURUL motiv pentru care numele noastre au fost înlăturate este că am cerut să se facă aceasta, ca un act de demisie. Voi lua orice acţiune legală împotriva dv. personal şi a Bisericii ca corporaţie, dacă se face ceva pentru a calomnia numele nostru bun, care ne-ar cauza pierderea reputaţiei, în concordanţă cu această scrisoare de demisie, la momentul oportun.

Vă informez că această acţiune este făcută fiindcă s-a demonstrat, spre deplina noastră satisfacţie, că mormonismul este în mare eroare şi învaţă doctrine false (poate vei vrea să enumeri câteva aici). Vă asigurăm că decizia noastră este rezultatul multor rugăciuni şi este finală. Orice încercări ale învăţătorilor de casă, profesorilor vizitatori sau altor reprezentaţi ai Bisericii SZU de a ne contacta, vor fi considerate o invadare a intimităţii noastre şi o încălcare a liberei noastre voinţe. Nu vom participa la niciun tribunal sau proces al Bisericii, fiindcă nu am făcut nimic rău. Familia mea şi cu mine ne bucurăm că L-am primit pe adevăratul Isus Hristos ca Mântuitorul şi Domnul nostru personal, şi avem asigurarea şi bucuria mântuirii noastre după Cuvântul lui Dumnezeu, Sfânta Biblie (1 Ioan 5:11-13).

Cu sinceritate, (semnături)

SCRISORILE PENTRU GRUPUL 2 ŞI GRUPUL 3

În acest caz, vrei să mergi la tribunal ca să vorbeşti şi să depui mărturie acolo. Ar trebui să fii scurt şi la obiect. Cheia este că demisionezi, nu ceri „excomunicarea”. Dacă nu-ţi vor permite să demisionezi doar prin „procedura administrativă”, atunci ar trebui să fii pregătit să mergi la proces ca reclamant, nu ca acuzat!

Dragă (oficialul corespunzător),

Prin prezenta vă informez că mă retrag din Biserica Mormonă şi cer ca numele meu, numele soţiei mele şi ale copiilor mei să fie scoase din registrele Bisericii lui Isus Hristos a Sfinţilor din Zilele din Urmă.

Vă informez că această acţiune este făcută fiindcă s-a demonstrat, spre deplina noastră satisfacţie, că mormonismul este în mare eroare şi învaţă doctrine false (poate vei vrea să enumeri câteva aici). Dacă nu acţionaţi imediat conform cu exercitarea legitimă a liberei noastre voinţe şi cu dreptul meu la libertate religioasă, aşa cum este garantat el de Constituţia noastră, cer ca un tribunal abilitat sau ca tribunale abilitate să fie convocate cât mai devreme posibil, pentru a putea veni ca să expunem detaliat motivele noastre pentru această cerere. Ne aşteptăm ca un asemenea tribunal (tribunale) să fie convocat (convocate) cât mai devreme, când vă este convenabil. Orice încercare de amânare a cererii noastre va fi considerată o încălcare a liberei noastre voinţe.

Trebuie să insistăm ca registrul şi scrisoarea care ne va notifica faptul că numele noastre au fost îndepărtate din registrele Bisericii să arate că SINGURUL motiv pentru care numele noastre au fost înlăturate este că am cerut să se facă aceasta, ca un act de demisie.

Vă informez că voi veni la procesele soţiei mele/copiilor mei şi că ei vor veni la al meu. De asemenea, vom aduce o persoană care nu este SZU ca martor al nostru, vom folosi propriul nostru echipament de înregistrare şi vom înregistra procedurile, pentru a avea o transcriere reală a procedurilor.

Am pregătit declaraţii formale care vor fi citite pentru a fi înregistrate la audierea noastră (audierile noastre) de către curte. Vom aduce copii pentru fiecare membru al Curţii. (Notă: dacă este Curtea Episcopului, adu 5; dacă este Înaltul Consiliu în Funcţie al Curţii, adu 16 sau mai multe.)

Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dv. la cererea noastră. Rugăm ca curtea sau curţile adecvate să fie convocate într-o săptămână, dacă este posibil. Va fi o bucurie şi o plăcere să vă împărtăşim ce a făcut Isus Hristos în vieţile noastre, şi cum am ales să Îl urmăm, părăsindu-i pe toţi ceilalţi!

Cu sinceritate,

(semnături)

UN ULTIM CUVÂNT

Mai presus de orice altceva, porneşte la aceasta cu rugăciune şi dragoste, şi cu un duh blând. Mânia nu-L va glorifica pe Domnul. Dacă te simţi mai confortabil, citeşte-ţi declaraţia şi refuză să dezbaţi cu oricine, despre orice. Dacă eşti un tigru din Grupul 3, citeşte-ţi declaraţia pe care ai pregătit-o, la întâlnirea Post şi Mărturie. Nu merge singur! Încearcă să o înregistrezi! Mulţi oameni pot acum să demisioneze pur şi simplu, fără lupta proceselor.

Este de asemenea important, când părăseşti Biserica şi devii un ucenic al lui Isus, să renunţi la orice legături trecute, atât spirituale, cât şi mentale sau emoţionale. Aceasta fiindcă membralitatea în Biserică implică supunerea faţă de spirite satanice, mincinoase (1 Timotei 4:1), spiritul episcopatului şi preoţiei. Este o formă subtilă, invizibilă a robiei spirituale. În timp ce este sigur că nu afectează poziţia mântuirii tale prin Isus, te poate opri de la o umblare deplină şi victorioasă cu El. Aceasta este adevărat în special pentru cei care au trecut prin templu.

Am descoperit de asemenea că în multe cazuri, este de ajutor pentru noii foşti mormoni, să fie rebotezaţi într-o biserică care crede în Biblie, iar pentru cei care s-au căsătorit în templu, să-şi reînnoiască jurămintele de căsătorie înaintea unui slujitor creştin. Toate aceste acţiuni sunt moduri de a începe din nou în Isus şi de a te separa de tiparul mintal mormon, atât spiritual cât şi emoţional (2 Corinteni 6:14-17).

Poate vrei să te rogi cam aşa:

„În Numele lui Isus Hristos şi prin autoritatea pe care o am ca credincios în El, mustru oricare spirit şi toate spiritele înşelătoare ale Bisericii lui Isus Hristos a Sfinţilor din Zilele din Urmă, care ar putea să mai creadă că au un drept asupra mea sau a familiei mele. În Numele lui Isus, renunţ la spiritele preoţiei, la spiritele lui Moroni şi Mormo, şi declar că nu mai aveţi nicio putere asupra mea, pentru că sunt cumpărat şi plătit pentru sângele lui Isus din Nazaret, care a murit pentru mine pe Calvar.

Renunţ la orice legăminte făcute de mine la botezul în Biserica SZU şi la orice preoţie sau binecuvântări episcopale date mie. (Dacă eşti un fost mormon la templu: Renunţ la oricare şi la toate legămintele făcute în templul SZU – în special la cele care plasează familia şi copiii mei sub robia principalităţilor şi puterilor demonice!) Renunţ de asemenea la falsa conducere a Primei Conduceri a Bisericii SZU şi la profetul ei (NUME), în Numele adevăratului Domn Isus Hristos.

Prin puterea sângelui lui Isus, renunţ de asemenea la orice păcat generaţional sau la orice robie ereditară care m-ar putea oprima pe mine sau familia mea, prin legăminte făcute de părinţii sau strămoşii mei; şi pironesc toate aceste lucruri pe crucea lui Hristos, „uitând ce este în urma mea şi aruncându-mă spre ce este înainte, alerg spre ţintă, pentru premiul chemării cereşti a lui Dumnezeu, în Hristos Isus” (Filipeni 3:13-14) … în Numele lui Isus. Amin.”

Aminteşte-ţi să ne anunţi ce faci!

Pentru a-l contacta pe autorul Ed Decker, vizitează www.saintsalive.com.

[William J. Schnoebelen, Straight Talk #6: How to Leave the LDS Church. Copyright © William J. Schnoebelen. Tradus şi publicat cu permisiune. Pentru articolul în engleză, clic pe www.withoneaccord.org.]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *